Rozkład dnia

7.00-8.30   Schodzenie się dzieci

  • zabawy twórcze/dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne/,
  • praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka,
  • przygotowanie pomocy do zajęć,
  • ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe / przy muzyce, ze śpiewem/.

  8.30-9.00  Przygotowanie śniadania

  •  czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.

  9.00-9.30   Śniadanie

  •  kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.

  9.30-11.00  Zintegrowana działaność edukacyjna w okreśonych obszarach zgodnych z realizowaną podstawą programową

  • edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna,
  • edukacja językowa, matematyczna, artystyczna,
  • edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości.

11.00-12.15     Aktywność jednolita i zróżnicowana inspirowana przez nauczyciela /w sali lub ogrodzie/ 

  • zabawy i gry sportowe/ ćwiczenia kształtujące postawę,
  • spacery i wycieczki/obserwacje przyrodnicze, prace w ogrodzie,
  • imprezy okolicznościowe.

12.15-12.30  Przygotowanie do obiadu: 

  • doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience.

12.30-13.00  Obiad:

  • ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami,
  • wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się.

13.00-14.20  Odpoczynek poobiedni: 
             Dzieci młodsze:

  •  leżakowanie- słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej,

              Dzieci starsze:

  • zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek,
  • kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela
  • zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne /praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie/,
  • zajęcia dodatkowe.

14.20-14.30  Przygotowanie do podwieczorku

  • czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.

14.30 -15.00  Podwieczorek

  • kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.

15.00-17.00  Zabawy stymulujące aktywność dziecka:

  •  integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne,
  • praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka  /kompensowanie deficytów rozwojowych, praca z dzieckiem zdolnym/,
  • obserwacje przyrodnicze  /w sali i w ogrodzie/.